Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1000010511   El pregó dels infants a les festes de Santa Eulàlia
2019-2020   Taller. Educació Primària
  
   3/10/2019 - 16/4/2020 (15 hores) de 11:00h a h
   Drets Socials. Ajuntament de Barcelona
   València 344, entresòl (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
   carrer de València, 344, entresòl.
  
Accessos   http://ajuntament.barcelona.cat/dretssocials/ca/content/contacte
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta activitat és un projecte educatiu i de promoció de la participació activa de l’alumnat de la ciutat. Durant el mes d’octubre, l’aula serà l’espai on l’alumnat reflexionarà sobre la seva relació amb la ciutat, la mobilitat, la sostenibilitat i el comportament cívic i responsable.
Amb el suport de la proposta didàctica, l’alumnat analitzarà durant dues sessions el dret i el deure a participar a la ciutat i els mecanismes de participació democràtica que té al seu abast per desprès fer propostes per l’adequació d’aquests instruments a les seves necessitats i capacitats, ampliant el coneixement adquirit en la seva pròpia experiència i desenvolupant la seva consciència de ciutadania activa.
Durant la trobada entre els centres, les autoritats municipals transmetran l’encàrrec d’elaborar el Pregó de les festes de Santa Eulàlia, que posteriorment serà llegit públicament davant d’aquestes autoritats el dia de Santa Eulàlia.
Es treballaran diferents eixos temàtics com la mobilitat, la sostenibilitat i l’actitud cívica.
Metodològicament, en funció del volum de grups/aules participants del programa, es crearan els grups de treball per abordar aquests eixos a través la reflexió a classe i la cooperació i col·laboració amb la resta de companys i companyes dels altres centres.
Durant els mesos de novembre, desembre i gener es construirà el pregó que esdevindrà una obra de creació col·lectiva i representativa dels infants de Barcelona.
Finalment, els centres d’un mateix territori (districte) concretaran de forma col·laborativa la creació d’un decàleg on s’aterrarà els temes treballats al seu context immediat. Aquesta feina final es compartirà amb les i els representants polítics del districte en format d’audiència pública on els infants podran interpel·lar-los i fer-los arribar les seves propostes, suggeriment o queixes.
  
Objectius   -Afavorir la reflexió i facilitar recursos didàctics, específics i pràctics als i les docents dels diferents centres participants, sobre la temàtica del programa.
-Fomentar en l’alumnat dels centres d’educació primària que participen (3r, 4t i 5è, també d’educació especial), l’interès i estima per la seva ciutat i permetre als nois i noies compartir propòsits i coneixements, per exercir el dret a la participació, alhora que treballar la competència lingüística, la digital, la social i ciutadana.
  
Continguts   Per generar la reflexió en relació als drets individuals i col·lectius i les institucions democràtiques pròpies de la ciutat, i alhora estimular la presa de compromisos des de la perspectiva de ciutadania activa, plantegem una metodologia basada en el reconeixement dels infants com a ciutadans de ple dret, que també tenen uns deures associats. Així, se’ls convida per part de les autoritats a prendre la paraula i exposar els seus compromisos amb la ciutat per enriquir i millorar les oportunitats de construir una Barcelona més cívica, compromesa i solidària.
En aquest curs 2019-2020, es planteja que l’alumnat conegui, entengui i reflexioni sobre la mobilitat vinculada a la sostenibilitat, la contaminació i la salut, introduint la mirada del comportament responsable i cívic en el seu paper com a ciutadà i ciutadana. L’alumnat farà un recorregut sobre tots aquests temes i trobaran propostes per fer-ho a la llar, a l’escola i en la ciutat.
La tria d’aquest eix de treball respon a les preocupacions manifestades pels infants del curs 2018- 2019.
A través del treball la reflexió dels diferents grups a l’aula, la trobada entre els diversos centres participants i un espai de comunicació virtual els infants compartiran totes aquelles propostes creades a les aules amb l’objectiu de participar en els tres nivells comentades anteriorment.
La metodologia dissenyada incideix en el comportament responsable i cívic, enfocant els processos de reflexió i construcció d’opinió crítica a través de dinàmiques que afavoreixen la coresponsabilitat i la implicació de l’alumnat en la millora del seu entorn, alhora que descobreixen el paper de les institucions.
  
Formador/a   Montserrat Fons / Oriol Ripoll / Glòria Martínez
  
Avaluació   Seguiment correcte de les tasques encomanades
  
Requisits de  certificació   Assistència del 80% i aprofitament correcte.
  
Persones  destinatàries   Professorat de 3r, 4t i 5è d’educació primària, també d’educació especial
  
E-mail   gmartinez@bcn.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   03/10/2019   1000   1100 
 Sessió 2   -   -   -    
 Sessió 3   -   -   -    
 Sessió 4   -   -   -    
 Sessió 5   dijous   16/04/2020   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent